Elektroniczna skrzynka podawcza
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 wrześnie 2011 roku w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (DZ. U. Z 2015 poz. 971 z późn. zm.) Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi uruchomiła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą. Umożliwia ona przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Skrzynka działa w ramach rządowego projektu ePUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej
Aby używać systemu ePUAP do korespondencji elektronicznej z Komendą Powiatową Policji w Złotoryi należy przeprowadzić następujące czynności:
- Dokonać rejestracji i logowania na platformie www.epuap.gov.pl
- W serwisie ePUAP wejdź na profil profil Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi aby rozpocząć załatwianie sprawy.
- Wybierz rodzaj załatwianej sprawy a następnie kliknij przycisk "Załatw sprawę" i postępuj zgodnie ze wskazówkami na stronie. W trakcie tego procesu należy wypełnić wymagany formularz i ewentualnie dodać załączniki.
- Ostatnim krokiem jest podpisanie korespondencji za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Jeśli użytkownik posiada aktywowany profil zaufany to może podpisać dokument za pomocą tego profilu.
Składanie dokumentów w wersji elektronicznej do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi
Dokumenty elektroniczne mogą być doręczane do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi również na informatycznych nośnikach danych. Informujemy, że Komenda będzie akceptowała dokumenty elektroniczne zapisane na dysku DVD lub dysku CD-RW.
Doręczanie dokumentów na elektronicznych nośnikach danych może odbywać się w Punkcie Recepcyjnym Komendy w godz. 8:00-15:00, przy ul. Kościuszki 5 w Złotoryi.
Akceptowalne struktury fizyczne i zakresy użytkowe dokumentów elektronicznych doręczanych do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej i na informatycznych nośnikach danych.
Akceptowane formaty załączników to w szczególności:
- do danych zawierających dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne akceptowane są ich struktury fizyczne wykorzystujące formaty danych wytworzone w standardzie .txt, .doc, .pdf, .rtf oraz Open Document wersja 1.0,
- do danych zawierających informację graficzną akceptowane są ich struktury fizyczne wykorzystujące formaty danych wytworzone w standardzie .jpg (.jpeg), .gif,
- do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych o dużych rozmiarach akceptowane są ich struktury fizyczne wykorzystujące formaty danych wytworzone w standardzie .zip oraz .rar.
- dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Urzędowe poświadczenie odbioru
Dokument elektroniczny podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym doręczony do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi zostanie poświadczony podpisem cyfrowym drogą elektroniczną na adres nadawcy.
Poświadczenie zawierać będzie pełną nazwę Komendy, datę i czas doręczenia dokumentu oraz datę i czas wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
Urzędowe poświadczenie odbioru - na żądanie interesanta - może zostać także zapisane na dostarczonym informatycznym nośniku danych.