Dostęp do informacji publicznej - Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi

Biuletyn Informacji Publicznej

Dostęp do informacji publicznej

Dostęp do informacji publicznej

INFORMACJA PUBLICZNA

Zgodnie z art. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2020, poz. 2176 ze zm.) „każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w niniejszej ustawie”, nie mniej na podstawie art. 5 Ustawy prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.

Ponadto zgodnie z orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 listopada 2003 r. (II SAB 372/03) obowiązek udostępnienia informacji publicznej nie dotyczy informacji ogólnodostępnej bądź informacji będącej już w posiadaniu wnioskującego o jej udostępnienie.

ZASADY UDZIELANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ NA WNIOSEK

Udostępnienie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli udostępnienie informacji publicznej we wskazanym terminie będzie niemożliwe, zostaniecie Państwo powiadomieni, o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie realizacji wniosku, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące.

Jeżeli środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia informacji publicznej, uniemożliwiają jej udostępnienie w sposób i formie określonych we wniosku, podmiot powiadamia pisemnie Wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie.

W takim przypadku, jeżeli Wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.

OPŁATY

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny. Wyjątek stanowi sytuacja, w której podmiot zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku. Wówczas podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom, o czym informuje Wnioskodawcę w terminie 14 dni od złożenia wniosku. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od powiadomienia wnioskodawcy, chyba że Wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

ODMOWA LUB UMORZENIE POSTĘPOWANIA

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następują w drodze decyzji, od której służy odwołanie w terminie 14 dni. Pozostałe kwestie związane z decyzją regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego

SKŁADANIE WNIOSKÓW

W celu uzyskania informacji publicznej, która nie została zawarta na stronie podmiotowej BIP KpP we Wrocławiu, prosimy o przekazanie wniosku o udostępnienie informacji publicznej na poniższy adres, listem tradycyjnym lub w wersji elektronicznej.

Komenda Powiatowa Policji w Złotory
ul. Kościuszki 5, 59-500 Złotoryja

oficer.prasowy@złotoryja.wr.policja.gov.pl
Skrzynka mailowa"oficer.prasowy" obsługiwana jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.

PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z ustawą o dostępie do informacji publicznej. Dla ułatwienia proponujemy także skorzystanie z wzoru wniosku o udostepnienie informacji publicznej.

POUCZENIA RODO

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Złotoryi z siedzibą ul. Kościuszki 5, 59-500 Złotoryja.

Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji w Złotoryi sprawuje Inspektor Ochrony Danych Osobowych KPP w Złotoryi, Agnieszka Konarska-Kalicka, tel. 47 87 442 42, e-mail: iod.kpp@zlotoryja.wr.policja.gov.pl. Zastępcą Inspektora Danych Osobowych jest Agnieszka Służałek, tel. 47 87 442 16, e-mail jak wyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na złożony wniosek w trybie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

Pani/Pana dane osobowe:

- będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz

- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Przysługuje Pani/Panu prawo wglądu do treści danych oraz ich sprostowania. Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem obowiązku przekazania takich danych w przypadku konieczności skorzystania z trybu administracyjnego w myśl przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego (np. wydanie decyzji administracyjnej).

 

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 03.04.2009
Data modyfikacji : 09.08.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Dominika Kwakszys
Osoba udostępniająca informację:
Dominika Kwakszys KPP Złotoryja
Osoba modyfikująca informację:
Dominika Kwakszys
do góry